Rodzaj zajęć: warsztaty
Czas trwania zajęć: 2 h dydaktyczne (90 min.)
Ilość osób w grupie: 15
Centrum Dydaktyczne UM, ul. Pomorska 251, sala warsztatowa
Anatomia na start to zajęcia, podczas których mali studenci poznają się „od środka”. Dzięki modelom anatomicznym będą mieli okazję zobaczyć jak duża jest wątroba, dlaczego lewe płuco ma mniej płatów niż prawe, a także gdzie tak właściwie żołądek ma dno.
Rodzaj zajęć: warsztaty
Czas trwania zajęć: 2 h dydaktyczne (90 min.)
Ilość osób w grupie: 15
Centrum Dydaktyczne UM, ul. Pomorska 251, sala warsztatowa
Warsztaty, podczas których Mali Odkrywcy będą mogli zapoznać się z emocjami własnymi i innych osób, oraz poznają metody radzenia sobie z nimi.
Rodzaj zajęć: warsztaty
Czas trwania zajęć: 1 h dydaktyczna (45 min.)
Ilość osób w grupie: 15
Centrum Dydaktyczne UM, ul. Pomorska 251, sala fantomowa
Zabierzemy Małych Odkrywców do sali fantomowej aby mogli zobaczyć, na czym tak naprawdę polega praca stomatologa! Dzieci poznają budowę jamy ustnej, oraz dowiedzą się jak prawidłowo dbać o jej higienę aby u dentysty pojawiać się tylko na wizytach profilaktycznych. Pod czujnym okiem prowadzących, będą mogły przekonać się jak funkcjonują podstawowe narzędzia pracy lekarza stomatologa, do czego dokładnie służą, a nawet samodzielnie przetestować ich działanie.
Mały Ratownik
Rodzaj zajęć: warsztaty
Czas trwania zajęć: 2 h dydaktyczne (90 min.)
Ilość osób w grupie: 15
Centrum Symulacji Medycznych UM
Podczas zajęć w doskonale wyposażonym Centrum Symulacji Medycznych, Mali Odkrywcy będą uczyć się udzielania pierwszej pomocy i zachowania w sytuacjach zagrażających zdrowiu bądź życiu.
Na upozorowanym miejscu wypadku udzielą pomocy fantomowi, opatrzą upozorowane rany i uszkodzenia ciała. Mali studenci będą mieli również okazję zobaczyć, na czym polega działanie Automatycznego Defibrylatora Zewnętrznego i obejrzeć pokaz symulacji medycznej.
Rodzaj zajęć: warsztaty
Czas trwania zajęć: 2 h dydaktyczne (90 min.)
Ilość osób w grupie: 15
Katedra Kosmetologii, ul. Muszyńskiego 1E, sala laboratoryjna
Podczas warsztatów zapoznamy Małych Odkrywców z odmierzonym i odważonym światem kosmetologii. Mali studenci dowiedzą się po co nam tak właściwie kosmetyki, z czego są robione i jak wygląda proces produkcji chemii codziennego użytku. Będą mieli okazję samodzielnie odmierzać i odważać szereg składników, tak aby stworzyć własną recepturę i samodzielnie wytworzyć ekologiczny kosmetyk.
Rodzaj zajęć: warsztaty
Czas trwania zajęć: 2 h dydaktyczne (90 min.)
Ilość osób w grupie: 15
Centrum Dydaktyczne UM, ul. Pomorska 251, sala komputerowa
Podczas warsztatów mali studenci zapoznają się z nowoczesnymi metodami leczenia i rehabilitacji. Dowiedzą się, w jaki sposób działa drukarka 3D i będą mieli okazję stworzyć od podstaw własny model wydrukowany za pomocą tej innowacyjnej techniki!
Rodzaj zajęć: warsztaty
Czas trwania zajęć: 2 h dydaktyczne (90 min.)
Ilość osób w grupie: 15
Międzywydziałowa Katedra Chemii i Biochemii Medycznej, ul. Mazowiecka 6/8, sala laboratoryjna
Podczas zajęć dzieci dowiedzą się, czym są enzymy i jaka jest ich funkcja w organizmie żywym. W warunkach laboratoryjnych przeprowadzą również doświadczenia wykazujące ich obecność i aktywność w różnych komórkach.
Rodzaj zajęć: warsztaty
Czas trwania zajęć: 2 h dydaktyczne (90 min.)
Ilość osób w grupie: 15
Międzywydziałowa Katedra Chemii i Biochemii Medycznej, ul. Mazowiecka 6/8, sala laboratoryjna
Podczas zajęć dzieci dowiedzą się, w jaki sposób organizm pozbywa się wody, produktów przemiany materii, oraz wybranych związków toksycznych.
Czas trwania zajęć: 2 h dydaktyczne (90 min.)
Ilość osób w grupie: 15
Centrum Dydaktyczne UM, ul. Pomorska 251, sala wykładowa oraz sala warsztatowa
Podczas zajęć rodzice zapoznają się z emocjami własnymi oraz innych osób, oraz poznają metody radzenia sobie z nimi. Nauczą się rozpoznawania emocji dziecka, szczególnie tych negatywnych, oraz budowania umiejętności ich kontrolowania a tym samym radzenia sobie ze złością swoją i dziecka. Celem wykładu jest podniesienie umiejętności w zakresie komunikacji, oraz wzrost umiejętności rozwiązywania problemów.
Konsultacje indywidualne z rodzicami mają na celu podniesienie ich kompetencji wychowawczych i społecznych.